tisdag 26 februari 2013

Den Största Längtan

Den största längtan slipper jag undan om sexton dagar.

Om sexton dagar är mina tunna sommarkläder nedpackade.
Solkrämen högst upp i väskan.
Den älskade vid min sida.

Om sexton dagar är det kvällen innan vi lämnar kylan för sju dagar hand i hand i ett soligare land.
Sju dagar och sju nätter utan några andra än varandra.
Med sol.
Med bad.

Rädslan för en vecka av regn och bråk finns där, såklart, men den är långt borta och på många sätt ofattbar.
Varför skulle det regna..
Varför skulle vi göra annat än älska..

Varför skulle vi vara andra än de fina vi är tillsammans...

Jag vet var vi ska. Men inte mycket mer än så.
Jag älskar att han ansvarar; att jag slipper tänka; att jag egentligen bara behöver komma ihåg att ta med ett id.
Jag vet att han är med; jag är aldrig så trygg som då.

I helgen kommer världens bästa Martin och världens bästa syster på besök. Syster över helgen.
Martin stannar länge. För ett par dagar blir livet fullständigt oförglömligt.

Innan dess vill jag inte göra någonting.
Bara vänta och se framemot.
Låta världen vila för ett tag; tills de underbara bor i in lägenhet.
För att sedan på nytt låta världen stanna, tills den sjuttonde dagen infaller; vi fryser på morgonen i väntan på taxi men är förväntansfulla som vore det den bästa dagen i våra liv.

I am happy for what I´ve found.

I am happy for what I´ve found!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar