söndag 20 februari 2011

Jag Kommer Aldrig Att Behöva Gifta Mig

Jag behöver ingen man.
Min mamma och min pappa har lärt mig allt jag behöver kunna.
Jag kan allt, själv.
Jag behöver ingen man till att rensa avlopp. Jag behöver ingen man till att koppla elsladdar till lampor.
Pappa har lärt mig hur man gör.
Jag tätar mina egna badrum, för pappa har hjälpt mig med att köpa rätt silikon.
Jag behöver ingen skräddare. Jag vet hur man syr, hur man fållar, det har mamma visat mig.
Ingen annan spikar möbler så bra som jag.
Jag står helt på egna knän och ben på hög stol.
Någon kock behöver jag heller inte, jag lagar världens godaste mat, eftersom mamma har lärt mig hur.
Jag vet precis hur jag ska hålla om små barn. Mamma har visat mig hur.


Jag är stark nog i egna armar.
Jag kan till och med hantera en slagborr.

Mamma och pappa har lärt mig allt jag kan.
Jag är dom evigt tacksam.

Ida kan allt. Ida vet allt.
Tack vare hennes världens bästa mamma och pappa som gjort henne till en del av mamma och en del av pappa i en och samma kropp.

1 kommentar:

  1. Tack för de orden.
    Du är duktig som försöker klara av saker.

    Vi älskar Dig också

    SvaraRadera