fredag 2 november 2012

Snart!

Det drar ihop sig; det börjar närma sig den stora dagen - 25 års dagen.

Jag har än så länge firat mig själv i en veckas tid.
Först med en after-work som egentligen var för Emelies skull, men som jag inuti mig ändå tänkte - detta är även för mig.

Därefter en kryssning med en tokig syster och ett par galna och matglada föräldrar.
Jag hade faktiskt ingen aning om att min mamma klarade av att vara vaken så länge som hon var där på båten den första natten..
Kanske var hon rädd att lämna sina små töser ensamma; kanske hade hon rent av trevligt.

På måndagen när vi kom hem och när jag på sen förmiddag hade landat i min säng försökte jag sova - men nej, det gick inte att slappna av - den dära speciella mannen skulle kliva innanför min dörr några timmar senare och jag kunde inte sluta att längta. Så jag höll mig vaken och förväntansfull. Han hade otur med pendeltåget; jag längtade och längtade; tänkte "åh, jag älskar att vara kär".
Några timmar sov jag skönt i min säng med honom vid min sida.
Han är fin; han är riktigt fin.

Jag jobbade sen lite, men slet inte på många av mina hästkrafter.
Jag njöt mest av att vara där och få i alla fall 90% av all uppmärksamhet.

Tills i torsdags då jag vaknade till en ledig dag och aldrig har jag varit så glad över att ha tagit ett sånt simpelt beslut som att vara ledig en vanlig torsdag.
Fantastiska känsla!

Jag njöt av den långa och semesterliknande dagen och åkte igår hem till den speciella mannen; där jag fick en frysattack sent på kvällen; jag trodde att jag skulle dö; han trodde att jag hade influensan; jag grät över att hela helgen skulle vara förstörd.
Men så....en stund senare var jag mig själv igen; varken död eller med influensan.

Jag fick en lugn morgon i hans vackra och bekväma lägenhet imorse innan jag tog något så enkelt som tunnelbanan cirka fyra minuter in till stan och slog mig ner hos en fantastisk frisör som blev avundsjuk både på mina stylade naglar och efter klippningen - min nyfriserade frisyr.

Sen kom Lina och köpte mig en present som jag fick välja själv.
Hon är fin den tösen.
Efteråt mötte jag upp min syster som sedan den minut hon klev av tåget har förgyllt mina minuter.

Imorgon ska vi äta middag ute med världens finaste vänner.
Imorgon ska jag njuta av varenda sekund.

Imorgon kommer jag att sakna den speciella mannen men hoppas att jag på något sätt kan muta honom att får åtminstone en liten stund möta mig.
Vad borde han inte göra...

Men om han väljer att inte....
Nästa helg är vår - från fredagkväll till måndagmorgon.

Nästa helg - det kommer att bli en sådan helg som ingen annan helg klår.

Inte ens den helg då jag firar min 25-årsdag gånger tio.

Nu hade jag precis sönder ett vinglas.
Nu ligger det vätska på golvet och glasbitar mitti.
Men det gör inget - jag äger toalettpapper att torka med - och nya vinglas kan jag köpa sen - när jag fyllt tjugofem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar