måndag 10 december 2012

Någon Som Du


Ingenting är skönare än att dra mina fingrar med långa naglar genom ditt mörka, korta hår.

Ingenting gör mig varmare inombords än att se hur du ryser när jag kliar din nacke och din rygg.

Ingenting gör mig gladare än att se dig le.

Jag blir arg på världen när den dummar sig mot dig.
Jag avskyr de människor som gör det svårt för dig att kliva framåt.

Jag älskar att vakna till bredvid dig och höra dig andas tungt.
Jag älskar att vakna upp, vända mig mot dig; lägga min arm runt om dig; krypa in, nästan in under din hud och på nytt placeras i drömmarnas land.

Jag hatar att behöva kliva upp och lämna kvar dig i sängen ensam.

Jag hatar att lämna något som är så vackert – någon som är så vacker.

Så länge du är vid min sida; oavsett vilken av sidorna det är; så är varje dag inget problem.

Och om jag kunde, så skulle jag åtminstone försöka få dig att förstå hur lycklig och bekväm du får mig att känna.
Om jag trodde att det överhuvudtaget fanns ord som kunde beskriva hur bra jag mår i din närhet så skulle jag försöka att förklara.
Men det är för stort; nästan för stort för denna värld.
Känslorna är för djupa för orden.

Men jag håller i det hårt; håller i dig hårt och låter det inte falla över kanten.

Jag älskar så himla mycket, fastän jag kanske vet att jag inte borde, men det är omöjligt att låta bli – det är omöjligt att inte älska någon så fin som du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar