lördag 24 juli 2010

My Day

Borta är bra,
men hemma är alltid bäst.

Stadgad är jag nu.
Till och med redo att gå tillbaka till jobbet på måndag.
Jag har ju saknat hela tiden...

I går kväll tog Taimas hand om mig väl.
Vi åt pizza och han fick mig att känna mig hemma,
som om jag aldrig varit borta.

Vi såg en läskig film
men jag var konstigt nog aldrig rädd.

I dag fick Fridhemsplan och Hagaparken se skymtar av mig.
Och söta, små tjejer fick jag hålla i handen.

I kväll regnar det och det är mörkt.
Min lägenhet behövde städas
och både nya och smutsiga lakan behövde tvättas.
Min lördag.

Min alldeles egna lördag.

Hemma igen.
Allt är som vanligt.

Jag älskar det!

1 kommentar:

  1. haha "konstig nog aldrig rädd?" du hade ju ffs filten över dig under heeeela filmen ju, haha :D

    SvaraRadera