fredag 30 juli 2010

Vid Min Sida

Jag finns.
Alltså lever jag.

Jag lever.
Alltså finns jag.

Jag finns enbart genom er.

Jag märks utav er.
Jag hörs när ni lyssnar.
Jag syns
när ni ser.


Jag drömmer konstant.
Alltid om en annan plats,
en annan tid
en annan jag
som är perfekt.

Jag längtar alltid.
Någon annanstans.

Till någon
helt annan.

Ibland kan jag inte ens skilja på
drömmen
och verkligheten.

Jag eller
jag?

Perfektionen
eller den omdömeslösa
självdestruktiva
Duktiga.
Givande
aldrig tagande.

Den jag har formats till
att vara.

Till för alla andra.


Nöjd så,
är jag.
Det är den jag är.
Vill inte vara någon annan.

Jag trivs
att ge andra lycka
underhållning.
Jag älskar att behaga.

Och jag är alltid försiktig.
Alltid medveten.
Även om jag ibland förlorar mig
och plötsligt är någon annanstans
än där.
I en annan dröm.

I am my star.
I am your star.

I am whatever I want me to be.

Jag är den jag vill att du ska se mig som.
Jag är precis som du vill ha mig.
Jag glömmer det aldrig.


Jag glömmer aldrig
vem jag är.

Jag glömmer aldrig att jag enbart är den jag är
tack vare er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar