måndag 21 juni 2010

Ack, Ljuvliga Måndag (Någon Värd Att Dö För)

Trött var jag när jag vaknade
ville inte kliva upp
ville inte gå iväg
bara ligga kvar
och njuta.
Men så insåg jag att det är få morgnar kvar då jag måste vakna tidigt.
Åtta morgnar
sen behöver inte klockan ringa på flera veckor.

Och när det visade sig att en av favoriterna skulle vara tillbaka från semestern idag var det heller inte längre svårt att vakna upp.

Det är nästan så jag inte vill lämna.
Inte ens för att få slippa tidiga morgnar..
Livet vore inget
livet skulle inte betyda någonting
utan.
De är de bästa jag har.
De är det enda jag behöver.


Från andra sidan är det tyst idag.
Ingen av oss vågar längre säga som det känns eftersom risken finns att den andra missuppfattar.

Eller är det bara jag?

Jag finner det underbart att ha någon att lägga överflödiga känslor på.
Underbart att ha någon att ge överflödiga tankar till.
Det innebär inte att jag älskar
det innebär bara att jag är trygg.

Men självklart var även det för bra för att vara sant.
Allting blir tillslut komplicerat.
Ingenting är underbart för alltid.

Ingenting är lätt.


Men jag drömmer mycket om
så mycket annat.
Ibland vill jag ha
så mycket mer.
Jag vill ha någon som är värd att dö för.

Jag vill ha någon att hålla andan för.
Någon att ge allt jag har.


Ge mig någon värd att dö för så lovar jag att vara varsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar