tisdag 15 juni 2010

Med En Gipsad Högerarm

Jag trotsade min egna instinkt men gjorde som alla andra sa och åkte till vårdcentralen.
Läkaren klämde på handen en gång och kände direkt att något var allvarligt fel.
Med en remiss i handen och panik i rösten sprang jag hem
ringde världens bästa vän som nästan gladeligen följde mig till Karolinska Sjukhuset.

Taimas, Taimas, Taimas...
Världens bästa Taimas!

I fyra timmar stod han ut med mig i väntan.
Själv gipsningen sedan tog bara femton minuter.

Innan dess fick jag panik och fällde en del tårar
bland annat framför undersköterskan som höll med mig om att jag var fruktansvärt barnslig som vägrade bli gipsad och istället skulle springa ut därifrån så fort läkare och sköterskor vände blicken ifrån mig.
Men Taimas höll mig kvar
och en stund senare fick vi åka hem.
Han med trött blick
jag med gipsad högerarm.
I tre veckor framöver.
Både på sommarfest
midsommar
och en semestervecka
men se
jag lever ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar