torsdag 17 juni 2010

Slav Under Gipset

Handleden värker fortfarande
ibland fruktansvärt mycket.

Varannan gång strålar också smärtan ut i fingrarna
varannan upp i armen.
Och det är svårt att skriva...

Gipset låter mig heller aldrig glömma det som har hänt.
Det värmer och det kliar
och de skaver och är i vägen.

Jag är slav under gipset.
Måste hela tiden rätta mig efter gipset.
Måste hela tiden se så att det är med innan jag bestämmer mig att göra något.

Och innan duschning ska plasten på...

Men att umgås på jobbet fungerar lika fantastiskt som vanligt.
Hela dagen idag har jag och Emelie planerat kvällen imorgon då den stora sommarfesten är.
Vi har planerat hur vi ska sitta
vad vi ska klä oss i
vad som ska drickas.
Det kommer att bli en underbar kväll
och jag ska åka hem med alla ben hela förutom handleden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar