måndag 14 juni 2010

Ida Och Den Stukade, Värkande Handen Som Sitter På Den Onda Armen

Det är jag och den stukade, värkande handen som sitter på den onda armen mot världen,
eller nej
snarare jag mot världen och den stukade, värkande handen som sitter på den onda armen och håller tillbaka mig så fort jag försöker kämpa och slå tillbaka.

Jag somnade halv sju i går kväll och fick sova hela natten.
Det behövdes.
Men det var verkligen inte det lättaste att klä på sig i morse
det som vanligtvis tar fem minuter tog mig imorse plötsligt tjugo.

Men jag är på jobbet
jag gör så gott jag kan
trots den stukade, värkande handen som sitter på den onda armen.
Therese är frisk, så allt är så som vanligt som det kan bli.

När jag kommer hem ska jag lösa bekymmren jag har med elen.
Jag ska försöka diska också
trots armen.
Och jag ska äta godis.

Ingenting ska få hålla mig tillbaka.
Om något försöker
om armen försöker hålla mig tillbaka dricker jag vin tills jag inte känner smärta längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar