söndag 20 juni 2010

Måhända Lyckligast I Stan

Jag?
Måhända.
Äntligen
säger jag.

Fredagen var magisk
helt fantastisk.
De underbara älskade visade sig, otroligt nog, vara ännu mer underbara än jag från början trott.

Maten var så god att jag fortfarande känner smakerna på min tunga.
Drinkarna var så goda att vi aldrig hade händerna tomma.
Danserna vi gjorde kan nog diskuteras men fina var vi.

Min säng fick stå tom men den natten då jag slocknade i en annan soffa.
Tidigt, tidigt morgonen efter åkte jag dock därifrån
längtade hem till mitt eget liv och min egna tystnad.
Jag var stark
var stolt över mig själv även om tårarna rann på vägen hem.

Hela dagen sov jag sen.
Ibland orkade jag ha ögonen öppna en stund, såg solens strålar emellan gardinerna men jag lät den vara
den fick vara ifred då min lördag var en sovande lördag
och det var det värt.

Sundbyberg lockade dock ut mig idag och jag och Taimas åt god pizza och god kebabrulle på min berömda food-court.
Sen såg vi lite små filmer
sen gick han hem.

Nu längtar jag till måndag.
Nu är jag nöjd.
Nu är jag lyckligast i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar