söndag 30 maj 2010

Ett Försök Till Att Leva

Jag sov halva dagen igår.
Sena kvällen innan gjorde mig trött och gjorde så jag inte var utsövd förrän jag vaknade klockan två.

Halsont störde så jag bestämde mig för att spendera kvällen hemma för att vila mig till idag och inte förvärra smärta.

Men så ringde Caroline.
Hon bjöd över mig på fest med vin och chips.
Så jag tog mig dit, trots tröttheten och svag feber.
Jag varnade mig själv
försökte få mig själv att förstå att jag skulle åka hem om jag blev för trött.
Men vi hade alldeles för kul för att jag skulle kunna lämna
så jag stannade kvar.

Vi åkte in till stan
jag ställde mig vid en bankomat
lyckades med nöd och näppe att göra ett uttag
pengarna såg jag sen aldrig till och jag har ingen aning om var de blev av.
Lite synd...

Vi dansade på Berns
drack någon drink.
Jag var glad att jag var där men ville väldigt gärna åka vidare hem till honom.
Det är alldeles för längesen vi sågs.
Men när jag ville kunde inte han
när han kunde var jag redan borta.

I taxin hem var jag trött
ångrade mitt val
ville därifrån.

Några timmar senare somnade jag
ensam i min säng
önskade att jag istället vore där.

Jag vaknade flera timmar senare
med halsont och täppt näsa.
Letade efter pengarna
utan att hitta dom.
Löste problemet med elen som jag tidigare under natten orsakat.
Jag förberedde mig på att åka hem till honom då vi tidigare bestämt och då båda längtat efter denna dagen.
Men det visade sig att jag missat min chans
gjort bort mig
sumpat tillfället
gjort fel.

Jag bad om ursäkt flera gånger men jag förstår att han inte ville lyssna.

Nu har vi dock kommit fram till att det ska glömmas
Jag gjorde ett misstag
sådana gör alla ibland.
Han har förlåtit mig men jag slåss fortfarande med mig själv.

Om jag inte hade...
Om jag istället hade..

Om jag inte hade...
...hade jag sluppit
göra honom besviken
fått honom att inte vilja ha mig.

If only...

Jag måste lära mig att tänka längre
inte bara göra
det blir så många gånger fel.
Jag måste lära mig att säga nej
inte bara följa strömmen
och att inte allt alltid måste vara sitt yttersta.

Jag gjorde ett försök att leva
men jag gjorde fel.
Jag inser det nu.

Och nu saknar jag honom...
Nu vill jag ha honom här.


Jag älskar tjejerna.
Vi hade en underbar kväll med dans, fall i golvet
och vi höll varandras varma händer på promenaden genom stan.
Men jag önskar att någon hade stoppat mig när det gick snett
när jag gick fel.
Jag önskar att jag hade stoppat mig
istället för att nu inse
när det är för sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar