torsdag 13 maj 2010

Let's Get Drunk On Cheap Wine

Fantastiska vecka!

Efter den ypperligt korta arbetsdagen igår njöt vi av pasta, pesto och vin i sol.
Det kunde ha varit varmare, vi kunde ha frusit lite mindre
men det var ingen som orkade irritera sig.
Vi bara avnjöt stunden.

Senare på kvällen åkte jag nästan ner till vattnet.
Där blåste det ännu mer.
På promenaden från tunnelbanan stannade jag till, drog in luft
njöt av den vackra atmosfären
njöt av att vara på väg dit igen.

Jag drack vin
han drack öl.
Vi gnällde över dålig tv
skrek åt hockeyspelare
skrattade åt film
berättade om varandras vänner och somnade sen.
Jag med mitt huvud på hans arm.

När jag vaknade i morse låg han nedbäddad i soffan.
Under natten hade jag snarkat, knuffats och varit omöjlig att förflytta så han gav upp, lade sig annanstans.
Jag väckte honom direkt när jag såg var han var, borta från mig.
Jag bad om sällskap i sängen
tre sekunder senare var han tillbaka bredvid mig och vi somnade igen.
Jag med mitt huvud på hans arm.

Underbart var det att vakna andra gången.
Mitt huvud hade lämnat hans axel
men hans arm var runt min kropp
bekvämligheten var ytterst påtaglig.
hans hand gled snabbt in i min.

Huvudvärk var ingenting som behövdes gnällas över.
Jag är van att vakna med huvudvärk efter både stor och liten fylla på billigt vin..
...med sällskap i sängen känns allt mycket mindre.


Tågresan till Gävle var trång.
Det var lekande barn och väskor överallt.

Pappa firar födelsedag idag så det har delats ut presenter.
Jag hade till och med köpt åt dom som inte fyller år
mest för att jag är snäll men också för att de inte skulle känna sig utanför.
Och tårta
och bullar
och kakor
och saft
och nästan sol på altanen.


Inatt sover jag gott.
Drömmer om alla underbara älskade
och saknar i går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar