onsdag 5 maj 2010

Run Away To Elsewhere...

Långsam onsdag
och två timmar till jag får gå hem.
Ingen ser om jag jobbar
men jag vill göra det ändå.

Tog nyss en extra rast som jag spenderade utomhus på bänken nedanför entrén.
Ingen sol visade sig
det blåste mest
men det var skönt ändå.


Fortfarande två timmar till jag får gå hem..
Jag längtar
för ingen är kvar här.
Det är nästan bara jag med musiken i lurarna.
Just nu är det Krunegård och Kleerup.
Markus sjunger som vanligt så vackert.
Jag längtar efter honom
längtar egentligen efter festival men någon sådan blir det inte i år.
Vi väljer att spendera semestern med att flytta min lilla syster från ett hus till en lägenhet istället.
Alltså blir det inget tältande.
Lika glad är jag ändå.

Men det är lite för tyst här för att jag ska orka i två timmar till...
Och godiset är slut
och mackan som väntar på mig i kylen är jag inte så förväntansfull över.
Pizza vore däremot gott...


Och jag grämer ned mig lite för mycket dessa dagar.
Ligger lite på gränsen till botten alla stunder
förutom de då jag glömmer bort att jag är där
då skrattar jag som vanligt.
Men så är vi plötsligt där igen
och jag vet inte vad det beror på
men det skrämmer mig.
Jag är allergisk mot tårar numer och behöver nog läggas in om de beslutar för att visa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar