måndag 24 maj 2010

Istället För Tårar

Jag skulle kunna få en panikattack
på grund av rädsla över att inte veta hur allt kommer att sluta.

Jag skulle kunna fälla tårar redan nu
av saknad
och oro.

Jag skulle kunna skaka
frysa
stirra in i vägen med skrämd blick.

Jag skulle kunna vara livrädd eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte har begränsningar över vad jag kan göra när verkligheten slår mig hårt och snabbt.


Jag väljer att inte gråta.
Jag väljer att inte bli arg
inte överdramatisera.

För är det något jag har lärt mig så är det att det alltid löser sig.
Oavsett vad jag tror från början.
Det blir alltid bättre än jag kunnat ana.


Vi kommer att diskutera situationen på jobbet hela dagen imorgon.
Jag är inte ensam om att bli lämnad.
Det är även tid för lön så jag hoppas att fler än jag väljer att koppla av med ett glas vin efter att dagen tagit slut.

Jag har bett banken boka ett möte med mig då ett köp av lägenhet varit på tals på min tunga ett långt tag.
Någon gång måste jag göra det
och nu är ett så bra tillfälle som det bara kan bli.

Jag har en kärlek som ska hålla sina ögon öppna efter möjligheter för mig.
Han sviker inte.



Mina gissningar slår oftast fel
och hoppet är det sista jag förlorar.

Jag är fortfarande känslig
men inte längre för tårar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar