måndag 24 maj 2010

Going Through Changes

Måndagen började bra.

Jag vaknade av solen en timme innan klockan ringde.
Lycklig blev jag när jag insåg att det var en timme kvar för mig att spendera i sängen.

Tiden vandrade på på jobbet.
Vi hade utbildning under vilken det uppstod fler frågor än det gavs information.

Helgen blev planerad.
På fredag ska jag leka riktigt vuxen genom att vara barnvakt åt världens vackraste barn.
På lördag är jag inbjuden till fest
lagom impulsivt
lagom mycket okända människor.
På söndag ska jag mysa
kramas
hålla handen
umgås
skratta.

Men så kom smällen
den första och sen den andra.
Omorganisering på jobbet gör att en chef försvinner
men en annan får stanna.
Den kompetenta, förstående, fantastiska får gå
den sämre, oorganiserade får stanna.
Den dagen kommer tårar att falla.

Jag förlorar alltså en chef
en trygghet
kanske också en lägenhet
en annan trygghet.
Indirekt är jag förvånad
men det kommer ändå inte oväntat.
Någon gång var det tvunget att ske.
Jag hoppas bara jag får möjlighet att få ihop alla bitar innan allt splittras.

1 kommentar:

  1. Åh så härligt att få umgås med Linn en fredagskväll.Ge henne många pussar o kramar från oss.Du får en själv också! Kram från din moster

    SvaraRadera