söndag 16 maj 2010

My Way Home

Lång ledighet behövdes.
Onsdagsnatten var underbar.
Resten av helgen var skön, behaglig, rolig.
Nu längtar jag till semestern.
Sex veckor kvar.
Så länge får jag kombinera solstrålar och sena kvällar med tidiga morgnar och dagar instängda på kontor.

Jag överlever.

Denna vecka börjar fullt men slutar tommare.
Dag ett och dag två jobbar vi övertid.
Det är frivilligt men jag som är så förälskad i pengar kan knappast låta bli att sitta där i min stol elva timmar, två dagar i sträck.

På onsdag planeras en preliminär träff.
Jag hoppas med hela hjärtat och sinnet att vi får allt att gå ihop och hinner klämma in varandra ett par fantastiska timmar och ännu en underbar natt
annars blir det alldeles för lång tid för mig att längta.
Jag hoppas och fortsätter att göra det tills jag sitter bredvid honom i soffan.


Jag ska försöka dra ner på det antal sovtimmar jag får per natt.
För mycket av det goda...
Jag vill kunna njuta av sommaren även fast jag jobbar
och jag är ju trots allt väldigt van vid att vara trött där.
Så nu får det vara slut på åtta-nio timmars sömnen så trappar jag istället ner till färre så jag hinner leva och skratta även efter jobbet dessa dagar då solen skiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar