tisdag 10 augusti 2010

En Tisdag Som Nästan Är En Torsdag

Imorgon kommer världens bästa sällskap som är världens bästa syster hit.
Vi ska dricka vin
Vi ska gå på spelning.
Och jag ska smaka på en ledighet som varar så länge som fyra dagar.


Mina nya böcker kom idag, exakt som ett brev på posten faktiskt.

Boken som är skriven av Norma Jean är stor
Och vacker.

Jag hedrar henne imorgon, på något märkligt fanatiskt men underbart vis genom att klä mig i strumpbyxor i spets, fin klänning och rödmålade naglar- och läppar.


Idag skrattade jag så jag kiknade igen.
Det var ju som torsdag för mig och ingen kände till någon arbetsuppgift som var tvungen att åtgärdas.
Så varför inte...

Det sägs att jag låter som en dåre när jag sitter i mitt hörn och skrattar högt.
Kanske är jag hög
Kanske är jag galen.
Kanske är jag bara otroligt lättroad...
Och otroligt jävla lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar