onsdag 4 augusti 2010

Om Skratt Förlänger Livet...

Jag har städat lägenheten.
HELA lägenheten.

Dammsugit
dammat
torkat golv.
Allt.

Nu är jag trött.
Och även jag är ren efter en lång lagom varm dusch.

Nu förtjänar jag vin.
Och kexchoklad,
som bestämt får bli min middag ikväll.


Innan städningen var jag hos min vän, psykologen.
Vi konstaterade …
…att allt är som vanligt.
Inte bättre
men absolut inte sämre.
Jag nöjer mig med det.

Timmarna på jobbet flög förbi oss idag.
Jag såg knappt skymten av tiden förrän klockan var två.
Vi läste och hörde på dåliga skämt,
vi läste och hörde på bra skämt.

Imorgon är det min tur att hålla i fruktstunden som har blivit en god vana på förmiddagen.
Jag bjuder på exotiskt.

Och om skratt verkligen förlänger livet kommer jag att leva i en evighet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar