måndag 16 augusti 2010

A Fine Romance (Tusentals Vackra Berättelser)

Ett strömavbrott som varade i nästan två timmar slog över oss idag.
Det var ungefär som att vinna på lotteri.

Och jag hade samtal med chefen.
Jag visste vad det gick ut på
Jag vet att hon tycker om mig och att hon tycker att jag sköter mig
Men lite nervös kan jag erkänna att jag var.
Och jag kan erkänna att jag var mer fokuserad på mitt arbete denna förmiddag än vad jag vanligtvis är första dagen efter helgen.

Samtalet gick dock riktigt bra.
Hon frågade mig om åsikter.
Jag svarade att några sådana har jag inte.
Hon frågade om jag tyckte något sköttes mindre bra.
Jag kunde bara säga att jag älskar och att jag på ett sätt aldrig vill att klockan ska bli efter fyra.

Det sista orden hon sa var att det är skönt att se att jag verkar må bra.
Jag sade att jag tycker detsamma och att jag skulle vara förvånad om det vore annorlunda.


Vi slängde vår blomma idag också
Blomman som jag lyckats dränka med växtnäring.
På eftermiddagen köpte jag en ny.
Den nya kommer det inte att växa chilifrukter på
Men den är rosa
Och den har blommor.

Och det talas om after-work
Och de kommer till mig för att fråga om råd.
Ryktet att jag är en prinsessa som tycker om att umgås över ett glas eller två har redan nått den nyaste gruppen.
Men jag lämnar fullständigt över ansvaret till männen denna gång och låter de planera kvällen som de valt att döpa till ”Sunkbyberg runt”.
Jag kan bjuda till efterfest framåt natten om vi känner att det behövs
men allt annat litar jag på att de tar hand om.


Plan 11 - Where there’s always a fine romance going on!

Jag kan skriva tusentals vackra berättelser bara om dom.

1 kommentar:

  1. Vi har vackra historier om dig och ditt glada leende också :)
    /Kristin

    SvaraRadera