onsdag 25 augusti 2010

The Only Way Of Being

Veckan lider mot sitt slut
Äntligen.

Även jag lider mot mitt slut
för denna dag.

För första gången på länge hade jag en usel dag på jobbet.
Jag fnös
Jag röt åt de jag egentligen älskar.
Jag var någon annan
Någon annanstans.
Jag ville ta ett steg bakåt och stanna där
Stilla, ensam och tyst.

Jag vet inte varför; jag är ju inte sån.

En stund efter att jag kommit hem mådde jag bättre
Jag var piggare
Gladare
Fnös inte åt någonting.

Ännu en stund senare; det som är nu
Allt är perfektion igen.
Och veckan lider mot sitt slut.

To let myself go
To let myself flow
Is the only way of being.


The only way for me to be
Jag släpper taget om mig själv.
Jag låter mig få som jag vill.
Om ensamheten kallar sätter jag mig i ett hörn
Njuter av en tystnad.
Om himlen önskar mig flyger jag på moln.

To let myself go
Is the only way of being.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar