måndag 2 augusti 2010

There's Always A Reason

Inte tycker jag det är besynnerligt att jag vill vara älskad…

Det förvånar mig inte att jag är den jag är
för att vara dig till lags
och dig
och dig.

Allt jag vill är ju att bli älskad
och uppskattad.

Det enda jag vill är att bli sedd.

Se mig som duktig.
Se mig som något att ha.

Jag finner det inte underligt att jag kryper för dig.
Det är för mig självklart att jag ska sitta där
naken och blottad
på iskallt golv
i väntan
på dig och det du vill ta
av mig.

Allt jag vill är ju att bli älskad.

Jag vet att jag är fantastisk.
Likväl påklädd
som avklädd.

Allt jag gör gör jag bra.

Men av kritik blir jag svag.
Av beröm blir jag stark.
Av beröm känner jag mig älskad.

Duktig.

Därför är jag precis som du vill ha mig.

Därför gör jag vad som helst för att få fortsätta vara din.
Och för att få höra de orden du säger
som gör mig stark.
Som får mig att känna mig älskad.


Ida är en duktig fröken.
En riktigt, riktigt duktig sådan.

Hon finns där för dig när som helst du behöver henne.
Hon lyder dig.
Hon tillfredsställer dig.

Hon älskar dig bara du säger några av de magiska ord som får henne att le.

Duktig fröken.

Åh, Ida, det där gjorde du bra.

Puss.

För att beröm som kommer från egen mun är omöjligt att lyssna till.


Inte finner jag det underligt att det enda jag vill är att bli älskad…




Misstolka ej.
Duktiga fröken glömmer aldrig
vad som är rätt
eller vad som är fel.
Hon blir lite galen ibland,
lever på gränsen.

Och ibland faller duktiga fröken väldigt plötsligt och får svårt att ta sig upp.
Men ett rep flätat av hennes egna ord tar henne upp
och får henne att se
att om hon bara somnar,
drömmer en stund – så är imorgon en annan dag.

Duktiga fröken säger till sig själv innan hon somnar: du är den du är för att du vill, du gör det du gör för att du vill.

Love thyself.
Kläd dig i en filt istället för att frysa när du njuter
sittandes på golvet
i väntan.
För det gör du – du njuter och du älskar.
Du är dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar