lördag 21 augusti 2010

Puss, Puss, Puss, Puss!

Helgen blir mycket, mycket längre när den spenderas i tre olika städer under enstaka tre dagar.

Efter en helt underbar heldag i Avesta med konfirmation, små bebisar, stora bebisar, fantastiskt god mat och trevligt umgänge är jag och lilla syster tillbaka i hennes soffa.
Filmkväll kallar vi kvällen..
Vi är trötta, lite möra.

Mina läppar och kinder är nästan sönderpussade av pussar från små, söta, oerhört fina små barn.
De stora barnen vill inte pussa mig, utan dom får istället jag ta tag i och pussa på.
Så länge jag får från alla dom behöver jag inte pussar från något annat håll.

Barn, barn överallt.
Fantastisk dag.


Jag trippade dit i högklackade skor, precis som Marilyn Monroe.
Jag trippade hem, precis som hon skulle ha gjort.
Ikväll ser vi filmer där hon innehar huvudrollen och konstant är så där oerhört vacker som hon alltid är.

Elegant
Ståtlig
Förtjusande.

Jag kan bara inte släppa taget om henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar