måndag 9 augusti 2010

Jag Slutar Aldrig Att Skratta Högt!

Visst, jag har ont i käkarna när jag kommer hem
Och ibland värker det i magmusklerna.
Och ja, det är klart det kan göra ont i kroppen när jag ibland skrattar så hårt att jag nästan faller av stolen…

Men…

Jag kommer aldrig att lägga av…

Oavsett hur mycket jag ibland kan tänka mig att det stör.
För jag skrattar inte direkt tyst
Jag är inte diskret.
Och ibland är det nästan att tårarna rinner.

Jag älskar mitt eget skratt.
Jag älskar att höra de andra skratta,
det gör mig alldeles varm och pirrig.

Lillasyster bus…

Galna fröken som alla tror dagligen går på droger.
De har fel.
Jag bara är sån.
Speciellt framåt eftermiddagsfikat.
När vi kämpar på under sista timmen av dagen är jag körd.
Då hörs jag.
Då ler jag så hårt att jag nästan spricker.
Då går det inte att prata mig,
jag lyssnar inte till något, jag gör ingen nytta
Jag bara skrattar.

Dåliga skämt
Bra skämt
Söta djur
Fula djur
You name it
och jag är där
och skrattar högt.

För att jag bara är sån.

1 kommentar: