måndag 30 augusti 2010

Ett Par Fjärilar I Magen (Lite Utav Ett Inre Kaos)

Aldrig har så mycket skvaller kretsat på en och samma plats.
Aldrig har så många varit så nyfikna
(på ingenting ?).
Jag berättade det jag visste
men sa inte mer än så.
Jag fortsätter att vara kryptisk
till vissas förtret.


Fredagens event är planerat,
det har till och med ett schema.
Jag tar gärna på mig att planera fler fester, så länge jag har de allra bästa party-planerarna vid min sida.
Tillsammans klarar vi allt; till och med en Nobelfest.

Så, är du klar att gå ner på stan?


Måndagen är nu över.
Den blev precis som jag förväntat mig.
Och jag är otroligt glad att jag kunde stå för så stora delar av dagens underhållning.
Jag – hålla någonting för mig själv. . .
Det var naivt av mig att någonsin tro att jag skulle kunna.

Lite svårt att andas var det vissa stunder.
Ett par fjärilar flög omkring inuti mig.

Mycket längtar jag så klart till fredag.
Mycket hoppas jag så klart på.

Och… …imorgon ska vi säga adjö till sommarvikarierna.
Det bjuds på fika.
Det kommer att medföra en märklig omställning.
Lite onödigt så här mitt upp i allt annat inre kaos.



Andas, jag kan inte andas, för det låter så pinsamt kvavt där jag står bredvid dig.
För trött för att dölja
det måste vara uppenbart
Åh kom inte närmre
Åh snälla kom närmre, snälla kom närmre. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar